2500 тона боклуци събраха по време на кампанията „Да изчистим България заедно“ на 14 септември
Най-мащабната доброволческа кампания „Да изчистим България заедно“ започна от Южния парк в столицата в събота. Лошото време и дъждът не спряха малки и големи от десетки точки в страната да се включат в почистването.
Малко над 6 650 са местата, които успяха да бъдат почистени. Към акцията се присъединиха близо 130 хиляди доброволци, събрани бяха над 2 500 тона отпадъци.
Как премина чистенето във всички краища на страната?
Пластмасови отпадъци, възглавници и детски играчки бяха сред находките, които доброволците и колегите от bTV събраха в Южния парк.
Снимка: bTV
„Тази година се наблюдават малко повече пластмаси и метални отпадъци. Има доста капачки и бъркалки, доста фасове от цигари“, разказа водещият на сутрешния блок по радио Classic FM Георги Митов.
Снимка: bTV
Един от най-застрашените природни обекти – водните басейни, са във фокуса на тазгодишната кампания.
„Основният фокус на тазгодишното почистване е да почистим реките. Така че бих апелирал към всички да ги пазим, да не хвърляме боклуци – има си кошчета за тази работа“, каза кметът на София Васил Терзиев.
Талисманът на кампанията Зеленко се оказа вдъхновение за 14-годишния Тодор Тодоров, който си направи специален костюм, за да вдъхнови още повече връстници.
Снимка: Ладислав Цветков
„Аз се включвам всяка година от 2017 г. Започнах, защото видях, че тази кампания на bTV има значение“, сподели той.
През годините най-мащабната доброволческа кампания обедини над 3 милиона доброволци, които почистиха над 100 хил. тона боклук.
Снимка: Ладислав Цветков
„За нас в bTV кампанията „Да изчистим България заедно“ е символ на отговорно поведение и ангажираност. За пореден път обединихме стотици хиляди доброволци, компании, неправителствени организации и партньори, с общата цел да направим България по-чиста и красива“, заяви главният изпълнителен директор на bTV Media Group Ралф Бартолайт.
По думите му инициативата е пример как една медия може да бъде движеща сила за положителна промяна.
Снимка: bTV
„През 2024 година поставихме фокус върху водните басейни. Водата е източник на живот и отразява състоянието на нашата природа. Вярваме, че опазването на природните богатства и биоразнообразието е от съществено значение за устойчивото ни бъдеще. bTV върви по този път, защото нашата роля е не само да информираме, но и да вдъхновяваме хората“, каза още Ралф Бартолайт.
Снимка: Ладислав Цветков
„Благодаря на всички, които днес с ентусиазъм се включиха в голямото почистване. Нека продължим да даваме добрия пример. Заедно показваме, че промяната започва с действието на всеки един от нас“, заяви в заключение главният изпълнителен директор на bTV Media Group.
Снимка: Ладислав Цветков
Още преди Зоопарка в столицата да отвори врати доброволци започнаха акция по почистване. На Витоша боядисваха мостове и премахване наноси от кални води. А в Пирин доброволци почистиха района на хижа Бъндерица.
Снимка: Ладислав Цветков
Много доброволци се включиха в кампанията и в Пловдив, Шумен и десетки по-малки селища. Впечатляваща беше мобилизацията и във Велико Търново.
Прегледана: 32510