Нещо супер лесно подобрява нивата на кръвната захар! Вижте какво!

0

Ходенето пеша по три минути на всеки половин час може да помогне за подобряване на нивата на кръвната захар, сочи ново проучване, представено на конференция на британска благотворителна организация за борба с диабета.

То е проведено сред 32 души с диабет тип 1 и показва, че нивата на кръвната захар се понижават, когато те правят редовни почивки за ходене в продължение на седем часа. Според британското сдружение „Диабет“ тези „малки прекъсвания за ходене“ могат да доведат до практични и безплатни промени, съобщи Би Би Си, цитирана от БГНЕС.

Диабет тип 1 засяга около 40 000 души в Обединеното кралство. Състоянието се появява, когато имунната система на организма атакува произвеждащите инсулин клетки в панкреаса. Това означава, че панкреасът вече не може да произвежда инсулин, което води до високи нива на кръвната захар. Хората трябва да приемат редовно инсулинови лекарства.

Ходете, докато говорите по телефона

След продължителни периоди от време високата кръвна захар може да доведе до усложнения като бъбречна недостатъчност, проблеми с очите и сърдечни пристъпи. Д-р Елизабет Робъртсън, директор на изследователския отдел на организацията „Diabetes UK“, която финансира проучването, посочва, че за хората с диабет тип 1 липсата на контрол на нивата на кръвната захар ден след ден може да бъде „безмилостна“.

Невероятно окуражаващо е, че тези открития показват, че една проста, практична промяна – като например приемането на телефонни обаждания, докато се разхождате, или настройването на таймер, който да ви напомня да правите почивки – за да избегнете дългото седене на едно място, може да има такъв значителен ефект върху нивата на кръвната захар, добавя тя. – Очакваме с нетърпение по-нататъшни изследвания, за да разберем дългосрочните ползи от този подход.

Водещият изследовател д-р Матю Кембъл от Университета в Съндърланд казва, че е изненадан от мащаба на резултатите.

Той заяви, че за някои хора с диабет тип 1 „кратката активност“ може да бъде важна стъпка към по-редовна физическа активност, а за други – елементарна интервенция, която да подпомогне управлението на нивата на кръвната захар.

„Важното е, че тази стратегия не изглежда да увеличава риска от потенциално опасно понижаване на захарта, което е често срещано явление при по-традиционните видове физическа активност и по-силови упражнения“, коментира той.

В ранния етап на проучването, което все още не е публикувано, 32 възрастни с диабет тип 1 са преминали две седемчасови сесии в седнало положение. При едната сесия те остават седнали. В другата сесия прекъсвали седемте часа с триминутни серии на леко интензивно ходене (със собствено темпо) на всеки 30 минути. Кръвната им захар е била следена непрекъснато в продължение на 48 часа от началото на всеки сеанс, като всички те са се хранили по сходен начин през седемте часа и не са променяли терапията си с инсулин.

Редовните почивки за ходене водят до по-ниски средни нива на кръвната захар (6,9 ммол/л) през 48-часовия период на изследването в сравнение с непрекъснатото седене (8,2 ммол/л). Почивките за ходене увеличават времето, през което хората прекарват с нива на захар в желаните граници.

Д-р Кембъл казва, че се надява да проведе по-големи проучвания за по-дълъг период от време, за да разбере по- добре ползите от този подход. „В действителност простите начини за насърчаване на повече движение през деня би трябвало да са от полза за по-голямата част от хората“, добавя той.

Прегледана: 99200

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече