Ново разследване: Красимир Дачев ли е наследникът в далаверите с крадени коли на Стария Фатик?
Как назначеният за милионер Красимир Дачев упражнява контрол на български предприятия чрез офшорни компании и каква е ролята на неговия личен шофьор Божидар Йочев? Дали пък през своя служител „канадската ливада“ не участва в трафик на крадени автомобили? Разследване тръгна по стъпките на поредната афера на беловласия приватизатор от люпилнята на МВР и „Държавна сигурност”, проправил си път в бизнес джунглата в началото на „прехода” покрай мафиотския бос Исмет Шабан – Стария Фатик.
Източник на alarma.bg от службите разкри ексклузивно, че през периода 2008-2014 г. Красимир Дачев упражнява правата си на собственик в негови предприятия чрез използването на офшорни компании, които вкарва в органите им на управление.
1. Алуком АД
Такъв е случаят с „Алуком“ АД гр. Плевен EИК 114056800. В органите на управление на това дружество през този период участвуват две контролирани от Красимир Дачев чрез негови подставени лица офшорни компании – „Алуинженеринг” Делауер и „Алуинженеринг” Доминиканска Република.
През 2014 г. тези дружества изчезват.
2. Осъм АД
Такава е ситуацията и при „Осъм“ АД гр. Ловеч EИК 110001541. В органите на управление на това дружество през този период участвува офшорната компания „Алуинженеринг” Доминика.
Тези факти поставят следните въпроси:
– Кой е действителният собственик на „Алуинженеринг” Делауер, „Алуинженеринг” Доминиканска Република и „Алуинженеринг” Доминика?
– Реализирани ли са парични обороти през сметки на тези дружества, ако да, чии са тези средства и кой се явява крайният им бенефициер?
– Ако това са средства на Красимир Дачев, откъде, от кого, на какво основание той ги е придобил и законен ли е техният произход?
– Каква е причината Красимир Дачев да се крие зад тезипдружества? Дали тези дружества не са използвани за изпиране през чуждестранна офшорна компания средства на нейния собственик и да се легализират по този начин в България?
Каква е ролята на Божидар Бориславов Йочев, шофьор на Красимир Дачев?
Божидар Бориславов Йочев е близък сътрудник на Красимир Дачев, който през годините участва в негови компании, както следва:
– През периода 2008-2014 г. Божидар Йочев е номинален директор на офшорните компании „Алуинженеринг” Делауер, „Алуинженеринг” Доминиканска Република и „Алуинженеринг” Доминика.
Понастоящем е член на СД на Свилоза АД ЕИК 814191178.
– До 22.04.2009 г. е член на Съвета на директорите на „Метал Технолоджи Груп” АД, собственост на Красимир Дачев. – Същинската дейност на Божидар Йочев обаче няма нищо общо с бизнеса на „Свилоза“ или сферата на машиностроенето. Всъщност Божидар Йочев се занимава с търговия, внос и износ на автомобили, в това число луксозни. Той е едноличен собственик/управител на следните фирми, които са с такъв предмет на дейност:
– Аксел Трейд 2009 ЕООД ЕИК 200978922;
– Кристи 12 ЕООД ЕИК 131574574;
– Ий Ес Ауто ЕООД ЕИК 206275884;
– Деметра 70 ЕООД ЕИК 131363577 (предмет на дейност медицински консумативи);
– Ай Ес Ауто ЕООД ЕИК 175108069;
– Ийст Мотор Корпорейшън ЕООД ЕИК 131514965
Тези факти поставят следните въпроси:
– Божидар Йочев е обикновен шофьор на Красимир Дачев. Как и за какви заслуги изведнъж става собственик на автокъщи и вносител на луксозни автомобили?
– Каква е причината един и същи бизнес да е „разпределен“ в толкова дружества с един и същи предмет на дейност, един и същ управител и собственик?
– За законен бизнес ли става въпрос или за трафик на автомобили?
– Каква е действителната роля на Божидар Йочев в компаниите на Красимир Дачев през годините, тъй като шофьорът няма нищо общо с предмета на дейност на фирмите на Красимир Дачев, а и нищо не разбира от това?
– Защо тогава толкова години стои в борда на „Свилоза”?
– Дали защото има „специални заслуги“ пред Дачев или защото бизнесменът с фалшива биография не може да намери качествени директори на „Свилоза“, та Съветът на директорите на дружеството се състои от двама пенсионери съученици на по 72 г. – Красимир Дачев и Михаил Колчев, та и шофьорът Божидар Йочев?
– Какъв е произходът на милионите за закупуване на луксозни возила, с които Дачев парадира? Дали многото фирми на шофьора с предмет на дейност търговия с автомобили не се използват за изпиране на пари на Красимир Дачев и обратното им връщане под една или друга форма към него, вече легализирани за сметка на укриване на доходи и печалби и „спестяване“ плащането на данъци?
Основания за това ни дават хвалбите на Красимир Дачев за огромен автопарк със много скъпи луксозни автомобили, включително и последната му придобивка – напоследък „канадската ливада” е видян да управлява най-нов луксозен модел „Ауди” 8 с рег. номер 00 00 01. Оказва се, че автомобилът е собственост на една от компаниите на Божидар Йочев – „Ий Ес Ауто” ЕООД.
– Дали Красимир Дачев не стои зад бизнеса на Божидар Йочев с автомобили, който пък е продължение на бизнеса на ментора на бизнесмена Исмет Шабан – Стария Фатик с крадени автомобили?
Прегледана: 175280