Съвет: 10 000 крачки на ден ни поддържат здрави

0

За добро здраве и жизненост човек трябва да прави поне десет хиляди крачки на ден, съответно до 70 хиляди на седмица. „Ходенето е в основата на нормалната човешка активност“, посочва кардиологът Лидия Йонова, цитирана от БГНЕС. 

Ходенето е един от основните фактори на нормалния живот, защото човешкото тяло се нуждае от движение, а много от съвременните хора прекарват работното си време седнали пред компютъра.

Йонова препоръча да се практикува т. нар. скандинавско ходене (с две пръчки или щеки), което наред с други предимства позволява да изгаряме голям брой калории. Важно е обаче правилното практикуване на подобни упражнения.

„У нас се случва възрастните хора да се опират на пръчки. Щеките трябва да са с правилна височина. При такова ходене се изгарят повече калории, защото се натоварват мускулите на ръцете, гърба, гръдните мускули. Затова скандинавското ходене е отлично упражнение“, посочва специалистът.

Ходенето крие доста по-малък риск от травми и преумора от упражненията във фитнеса или джогинга.

Прегледана: 131692

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече