Ново: Авиокомпаниите включват застраховка COVID към билета

0

Авиокомпании въвеждат застраховка COVID заради масовите откази от пътувания след положителни тестове, карантини и заболяване, съобщава „Телеграф“. Тенденцията е все по-популярна и се предлага както от традиционните, така и от нискотарифните превозвачи. Авиокомпаниите от месеци насам преговарят със застрахователни дружества за въвеждане на покритие за провалено пътуване след заболяване или положителен тест и наложена карантина.

Причината е, че в периода на пандемията превозвачите са подложени на ежедневен натиск, оплаквания и дори дела от граждани, които не могат да летят, защото са пипнали вируса. Отделно, пътуващите търсят защита, защото по всеобщо убеждение шансът от зараза по време на полет е по-голям.

Снимка: in-news.ru

Практиката е особено наложителна в нискотарифния сектор, където огромна част от продадените билети са с твърди условия и без възможност за промяна на дата или връщане на пари при отказ от летене, независимо от причината, споделиха източници от бранша.

В застрахователните полици е включено покритие на разхода за самолетния билет при анулиране на резервация заради COVID, както и медицински разходи в случай, че развиете симптоми и ви се наложи лечение в чужбина.

Ако се заразите с COVID-19 по време на пътуването си в друга държава и в резултат възникнат допълнителни разходи за вас за удължаване на престоя ви или медицински разходи за лечение, застраховката ще покрие това“, обясняват от голяма авиокомпания на пътниците си.

Снимка: Deutsche Welle

Покритията зависят от избрания от пътника максимален праг. Средните премии по полиците са 5% от покритието. Така например, ако искате да покриете риска от отмяна на пътуване до 1000 лв., това ще ви струва 50 лв. Покритието на лечение в чужбина пък варира в границите около 2 лв. на ден за разходи до 100 000 лв. Редица авиокомпании пък предлагат дори и по-евтини варианти срещу само 15 лв. премия за отмяна на полет. При тази цена обаче парите от евентуално отменения полет не ви се връщат, а остават като кредит за следващи пътувания със същата авиокомпания.

Същевременно кризата в авиационния сектор продължава с пълна сила, а от бранша се готвят за второ лято без пътници. „Тенденцията от 2020 г. и в момента продължава. Регистрираме около 40-50% от броя превозени пътници през 2019 г.“, заяви за „Телеграф“ председателят на УС на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) Светослав Станулов. Той допълни, че кризата в чартърния бранш е дори по-сериозна, като през миналото лято полетите са били с 85% по-малко от лятото на 2019 г.

„Очакванията ни са за второ лято без пътници, като поддържаме някакви надежди за оживление след средата на лятото в посока есента. Очакванията ни са тогава да постигнем 30-35% от броя полети за 2019 г. Това обаче основно зависи от темпото на ваксинация и развитието на пандемията“, уточни Станулов.

По думите му родната авиационна картина не се различава коренно от общоевропейската, където през 2020 г. полетите са били 64% от тези година по-рано. „Спадът на броя полети не е толкова показателен. За да разберете истинския мащаб, трябва да имате предвид и това, че населеността на полетите е около 50%“, информира още представителят на АБА. Половината пилоти и стюардеси не щат ваксина Половината авиационен персонал не проявява желание да се ваксинира, научи още „Телеграф“.

Информацията е от проучване в бранша, извършено сред персонала на на авиокомпании, бази за техническо обслужване, както и в Държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение“. Той е било извършено по повод запитване от Министерство на здравеопазването относно изготвяне на списъци на персонала в бранша, който е предвиден за третата фаза на ваксинирането у нас. Проучването е показало около 50% готовност за ваксинация.

Сред мотивите за отказите са недоверие във ваксините конкретно и по принцип, както и вече изкарана инфекция и наличие на стабилен брой антитела след тестване. „Има известно недоверие, като навсякъде. Нашият бранш не е изолиран от общата фобия по повод на ваксините“, коментират представители на бранша. Процентът на откази е сходен при пилоти, стюардеси и технически персонал.

Източник: Actualno.com

Прегледана: 54276

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече