Кои канали, платформи и инфлуенсъри влияят на поведението на младежите у нас?

0

Тийнейджърите днес до голяма степен прекарват времето си във виртуалния свят. Какво правят там, с кого общуват, от кого се влияят, това са все въпроси, които вълнуват всички ни и най-вече техните родители. Тази година бе проведено представително проучване на УНИЦЕФ България, чиито резултати отговарят на всички тези въпроси.

Изследването е осъществено от Изследователска агенция ЕСТАТ в периода 19 юни – 13 юли 2020 г. и в него са участвали 1773 лица на възраст от 10 до 24 години. Резултатите показват неоспоримата активност на българските младежи в социалните мрежи – 77% сърфират ежедневно, a три четвърти от участниците всекидневно ползват приложения за комуникация с цел чатене, говорене и обмен на информация. Кратките видеа са основен и  харесван формат за децата и младите хора, като над 60% от анкетираните гледат видеа в различните платформи всекидневно, а YouTube – категорично е безспорен фаворит за достъп до тях. Любимо сред дигиталните приложения за комуникации е Facebook Messenger, който е предпочетен от над половината от ползващите приложения поне веднъж в седмицата, а социалните мрежи, които се радват на висока популярност сред анкетираните у нас са три – Facebook, Instagram и TikTok.

Кои инфлуенсъри вдъхновяват младежите у нас?

Над половината участници споделят, че проявяват интерес към съдържание качвано от влогъри. Най-голям интерес проучването регистрира към влогърите и каналите АЙДЕ БГ, следвани от The Clashers, Павел Колев и Ицака, Емил Конрад, Stefie (Стефи), inStanT (Стан) и Andy Studio (Анди). Изследването показва ниски нива на интерес към сериозно съдържание и изгражда представата за една по-скоро пасивна детска и младежка публика, системно ползваща дигиталните медии за гледане на клипове, слушане на музика и разглеждане на профили в социалните мрежи. Редовното активно участие на повечето потребители се свежда до чатенето и говоренето с приятели онлайн.

Почти половината анкетирани споделят, че нещата, които четат и виждат в Интернет, ги притесняват или разстройват, а осем от десет са съгласни, че не винаги видяното в Интернет е истина. За повишаване на увереността на децата и младежите за активно и градивно ползване на дигиталните медии е необходимо те да осъзнаят важността на онлайн толерантността и солидарността, както да изградят умения за разпознаване и справяне с рисковете на онлайн средата.

Да информира младото поколение по тези въпроси има за цел кампания “Намери друг начин”. Чрез създаването на съдържание в любимите канали на младежите, кампанията цели да образова и направи подрастващите критично мислещи и дигитално грамотни индивиди. “Намери друг начин” показва на аудиторията добрия пример чрез подкрепата от инфлуенсъри, създаване на анимирани видеа, както и чрез разказването на лични истории на младежи. Повече информация за кампанията, както и цялото съдържание разпространено до момента, може да откриете в сайта и профилите в социалните медии на кампанията, както и в платформите за видео споделяне:

http://anotherway.bg ●      

https://www.facebook.com/anotherway.bg/ ●       https://www.instagram.com/findanotherway.bg/ ●       https://www.youtube.com/channel/UCHaVxGKNw1rxn6lPyHt28HQ

Източник: Actualno.com

Прегледана: 55049

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече